Klasyfikacja - Nauczyciel

Najczęściej zadawane pytania.


1. Jak poruszać się wśród okien?
2. Jak i gdzie pisać?
3. Pomyliłem się w swoim dokumencie, co robić?
4. Nie mam nic do napisania w tym miejscu.
5. Denerwuję się. Nie wiem, czy przesyłka dotarła.
6. Kilka wskazówek redakcyjnych
7. Co mam wysłać? Który formularz wybrać?
8. Lista uczniów w moim programie jest nieaktualna.


  


Ad. 1 Jak poruszać się wśród okien?


Korzystaj z przycisków dalej i wstecz (w prawym, dolnym rogu okna programu). Pamiętaj o dwukliku, w wielu oknach wybieramy opcję i przechodzimy dalej klikając dwukrotnie. W kontrolkach, gdzie wprowadzamy dane korzystamy
z klawiszy "Tab", "Enter". Nie zawsze trzeba więc sięgać po mysz.
Jeśli jest konieczność wyboru z listy kilku pozycji (uczniów, przedmiotów), zaznaczamy je trzymając wciśnięty klawisz "Ctrl".

W każdym z okiem możemy skorzystać z opcji podpowiedzi - przycisk "!" na pasku górnym programu.
  
 


Ad. 2 Jak i gdzie pisać?
 

Pisanie dłuższych tekstów w małej kontrolce programu jest męczące, bo nie do tego ona służy.
Jeśli masz napisać dłuższy tekst, pisz go w Wordzie. Możesz pisać większą czcionką, edytor sprawdzi pisownię, możesz ocenić rozmiar tekstu. Po napisaniu wklej tekst w stosowne miejsce. Jeśli masz kilka tekstów, przygotuj je wcześniej i wklejaj je w stosowne miejsca.
Wcześniejsze przygotowanie i zapisanie tekstu pozwala również zachować naszą pracę, gdyby zawiódł program. Zalecamy.  
 


Ad. 3 Pomyliłem się w swoim dokumencie, co robić?
 

Wysłałeś dokument, ale zawiera on błędy, jest niekompletny. Co dalej?
Każdy nauczyciel wysyła tylko jeden dokument danego typu. Jeżeli wyślemy kolejny dokument, poprzedni zostanie zastąpiony. Każdy dokument zawiera datę wysłania, stąd aktualny jest zawsze tylko ten ostatni.
Musi on być kompletny. Nie ma więc składania kilku dokumentów w jeden.
Reasumując, poprzedni jest błędny, wyślij nowy. Poprawny i kompletny.

Do góry   
 


Ad. 4 Nie mam nic do napisania w tym miejscu.
 

Wypełniam okno i w danej kontrolce nie mam nic do wpisania. Co więc?
Jeśli nie masz nic do wpisania, pozostaw puste okno. To wystarczy.

Do góry   
 


Ad. 5 Denerwuję się. Nie wiem, czy przesyłka dotarła.
 

To zrozumiałe, że chcemy wiedzieć, czy wszystko jest w porządku.
Pierwsze, to czytać komunikaty programu. Jeżeli otrzymujemy komunikat
o problemach z przesłaniem lub brak reakcji programu na nasze zabiegi (w trakcie wysyłania program odmawia posłuszeństwa), to przyjmujemy, że przesyłka nie dotarła.
Jeżeli program potwierdził wysyłkę, to śpimy spokojnie. Dlatego ważne jest, by
w sytuacji, gdy mamy dużo tekstu i przygotowanie dokumentu trwało, napisać go w Wordzie i zapisać na przyszłość przed próbą przesłania. Możemy również skorzystać z opcji "Kopiuj", "Drukuj" w oknie podglądu (nr 3). Jeżeli coś się nie uda, zawsze możemy spróbować ponownie lub inaczej.
A w szkole możesz sprawdzić na liście, czy faktycznie Twoja przesyłka została odebrana i dołączona do zestawu.

Do góry   
 


Ad. 6 Kilka wskazówek redakcyjnych.
 

Aby dokument wyglądał ładnie i ponieważ chcemy się ciągle doskonalić:

Do góry   
 


Ad. 7 Co mam wysłać? Który formularz wybrać?
 

Wycowawca klasy wysyła:

Każdy z nauczycieli wysyła: "Uzasadnienie oceny niedostatecznej", składa nauczcyciel, który postawił taką ocenę.

"Sprawozdanie z prowadzonych zajęć dodatkowych" wybierają prowadzący zajęcia odpłatnie: "Inne sprawozdanie do protokołu" składają: Dyrektor wysyła "Sprawozdanie dyrektora szkoły".

O tym, które trzeba wysłać na półrocze, a które na koniec roku, decyduje Dyrektor.

Do góry   
 


Ad. 8 Lista uczniów w moim programie jest nieaktualna.
 

Dane do programu są aktualizowane w miarę potrzeb, zwykle dwukrotnie w ciągu roku. Jeżeli stwierdzasz, że dane klas są nieaktualne lub brak Twojego nazwiska na liście nauczycieli, dokonaj aktualizacji danych.
Na pasku programu znajduje się duży przycisk Aktualizacja. Skorzystaj z niego. Program sprawdzi, czy dostępne są nowe dane do programu i jeśli tak, to pobierze je i wyświetli stosowny komunikat. Jeśli aktualnych danych nie ma, zwróć się z prośbą do administratora systemu o ich wprowadzenie.

Do góry   
 


Wróć do głównej

Cieszyna 2015, W. Salamon.

Strona domowa