Aby usprawnić pracę z programem użytkownik może dokonać zmiany
ustawień.
Wybierając opcję Ustawienia programu mamy:
"Prezentując ucznia najpierw podawaj imię" - w tabelach,
zestawieniach i raportach mamy "Zosia Samosia" nie zaś "Samosia
Zosia". Wybór ten nie ma wpływu na kolejność prezentacji danych w tabelach. Tabele są porządkowane
wg nazwiska ucznia (jak w dzienniku lekcyjnym).
"Kopiuj/zapisuj tabelę jako htm w całości" - tabela wyników
prezentuje jednorazowo zestawienie dla co najwyżej 15 pytań. Jeśli test zawiera więcej
pytań, w danej chwili wyświetlana jest jedynie część wyników. Kopiując taką tabelę
możemy kopiować widoczną w danej chwili część lub całość tabeli (również w
danej chwili niewidoczną).
Jest to istotne przy wklejaniu tabeli na stronę A4 - w zależności od
ilości pytań tabela mieści się lub nie.
"Wczytując pliki odpowiedzi pomijaj okno listy" - wczytując
pliki odpowiedzi z wykorzystaniem okna listy możemy wstępnie zweryfikować ilość
wczytanych plików, dane uczniów i ew. wczytac ponownie pliki.
"Otwieraj raporty w zewnętrznej przeglądarce" - generowane
raporty otwierane są w przeglądarce programu. Działa ona w oparciu o IE.
Jeżeli w systemie przeglądarki tej nie ma lub z innych przyczyn użytkownik
chce posłużyć się zewnętrzną przeglądarką, wówczas zaznacza te opcję. Raporty
otwierane są wtedy w domyślej przeglądarce systemu.
"Lista testów" - jeżeli analizowany test jest dołączony do
listy testów, wówczas możemy taką listę dołączyć do modułu Analiza.
Aby dołączyć na stałe plik listy klikamy na ikonę i wskazujemy plik
listy. O liście testów przeczytasz w pomocy do modułu Edytor.
Po dokonaniu zmian zapisujemy plik ustawień.
|