USTAWIENIA PROGRAMU

 

Aby usprawnić pracę z programem użytkownik może dokonać zmiany ustawień.

 

Wybierając opcję Ustawienia programu mamy:

 

 

"Prezentując ucznia najpierw podawaj imię" - w tabelach, zestawieniach i raportach mamy "Zosia Samosia" nie zaś "Samosia Zosia". Wybór ten nie ma wpływu na kolejność prezentacji danych w tabelach. Tabele są porządkowane wg nazwiska ucznia (jak w dzienniku lekcyjnym).

 

"Kopiuj/zapisuj tabelę jako htm w całości" - tabela wyników prezentuje jednorazowo zestawienie dla co najwyżej 15 pytań. Jeśli test zawiera więcej pytań, w danej chwili wyświetlana jest jedynie część wyników. Kopiując taką tabelę możemy kopiować widoczną w danej chwili część lub całość tabeli (również w danej chwili niewidoczną).

Jest to istotne przy wklejaniu tabeli na stronę A4 - w zależności od ilości pytań tabela mieści się lub nie.

 

"Wczytując pliki odpowiedzi pomijaj okno listy" - wczytując pliki odpowiedzi z wykorzystaniem okna listy możemy wstępnie zweryfikować ilość wczytanych plików, dane uczniów i ew. wczytac ponownie pliki.

 

"Otwieraj raporty w zewnętrznej przeglądarce" - generowane raporty otwierane są w przeglądarce programu. Działa ona w oparciu o IE.

Jeżeli w systemie przeglądarki tej nie ma lub z innych przyczyn użytkownik chce posłużyć się zewnętrzną przeglądarką, wówczas zaznacza te opcję. Raporty otwierane są wtedy w domyślej przeglądarce systemu.

 

"Lista testów" - jeżeli analizowany test jest dołączony do listy testów, wówczas możemy taką listę dołączyć do modułu Analiza.

Aby dołączyć na stałe plik listy klikamy na ikonę i wskazujemy plik listy. O liście testów przeczytasz w pomocy do modułu Edytor.

 

Po dokonaniu zmian zapisujemy plik ustawień.