TWORZYMY LISTĘ UCZNIÓW

 

Przeczytałeś już informacje ogólne o liście uczniów, pora więc na stworzenie takiej listy.

Wybieramy opcję Nowa lista uczniów - pojawia się nowe okno.

 

Okno startowe listy uczniów

 

Po lewej stronie widzimy menu listy uczniów, gdzie obecnie aktywna jest pozycja - "Nowa klasa". Wybieramy ją.

 

Otwiera się okno, gdzie wprowadzamy dane dotyczące tej klasy.

 

Edycja klasy

 

Tutaj:

  • wpisujemy nazwę klasy

  • klikamy na ikonę z folderem, by wskazać folder przeznaczony na wyniki testów dla tej klasy lub wpisujemy adres folderu z klawiatury

  • podajemy maksymalny czas rozwiązywania testów w tej klasie

  • wprowadzamy skalę punktową obowiązującą dla wszystkich testów rozwiązywanych przez uczniów tej klasy.

Jeżeli nie wskażemy folderu docelowego na wyniki klasy, po zakończeniu pracy program automatycznie zapisze wynik w folderze osobistym ucznia na komputerze, na którym jest zalogowany.

Jeśli maksymalny czas pracy ustawimy na 0, upływ czasu nie będzie sygnalizowany.

 

Po wypełnieniu danych klikamy na przycisk "Wprowadź" [Enter] lub porzucamy edycję "Anuluj" [Esc]. Między kontrolkami okna przechodzimy korzystając z klawiszy strzałek.
F10 - otwiera okno wskazywania folderu docelowego na wyniki.

 

W ten sposób możemy od razu przygotować dane ogólne kilku klas.

 

Okno listy klas z kilkoma klasami.

 

Po wprowadzeniu danych ogólnych klasy mamy już aktywne pozostałe opcje menu listy:

  • Usuń klasę - gdy z jakiś powodów chcemy usunąć klasę razem z jej uczniami

  • Edytuj klasę - gdy chcemy zmienić dane klasy, np. mamy listę z poprzedniego roku
    i chcemy zmienić nazwę lub też chcemy zmienić folder docelowy na wyniki testów

  • Lista uczniów - tu będziemy wprowadzać listę uczniów danej klasy.

  • Informacje o teście - tu wprowadzamy dane o autorze listy i ew. uwagi dodatkowe.

Mamy również możliwość przesunięcia klasy na liście oraz zapisanie wyniku naszej pracy lub jej zakończenie.

 

Aby lista uczniów była kompletna, musimy każdej klasie przyporządkować uczniów.

W tym celu wybieramy "Lista uczniów". Otwiera się nowe okno do wprowadzania uczniów danej klasy.

 

Lista uczniów danej klasy

 

 

Jeżeli klasa nie zawiera jeszcze żadnego ucznia, aktywne są jedynie dwie opcje: "Nowy uczeń" oraz "Importuj listę".

Wybierzemy "Nowy uczeń" i wówczas otwiera się nowe okno z edycją ucznia.

 

Okno edycji ucznia

 

Tutaj wprowadzamy imię i nazwisko ucznia i klikamy "Wprowadź" [Enter].

I tak z następnym, następnym...

Między kontrolkami okna przechodzimy korzystając z klawiszy strzałek.

 

Możemy zdecydować się również na hurtowe wprowadzanie uczniów danej klasy.

W tym celu przygotowujemy zwykły plik tekstowy (*.txt) z listą uczniów danej klasy.

Najpierw podajemy imię a później nazwisko ucznia (patrz niżej).

 

Przykładowy plik z listą uczniów

 

Mając taką listę możemy skorzystać z opcji "Importuj listę". Wskazujemy plik z listą i już. Pozostaje jeszcze nacisnąć "Wprowadź" i przejść do wprowadzania uczniów innej klasy. 

 

Korzystając z pozostałych opcji możemy powtórnie edytować danego ucznia lub usunąć go z listy. Możemy również zmienić jego pozycję na liście.

 

Klikając "Wprowadź" [Enter] wprowadzamy uczniów na powyższej liście do bazy danej klasy.

Klikając "Zamknij" [Esc] wracamy do listy klas nie zmieniając bazy uczniów danej klasy.


Inaczej: wszelkie zmiany na powyższej liście zostają odnotowane z chwilą naciśnięcia "Wprowadź".