Paleta Czytaj-Pisz.
CZYTAJ START PROCEDURY POWRÓT KOMUNIKAT PYTANIE LOSUJ
Klocki te, to klocki służące komunikacji z użytkownikiem oraz wywoływania procedury.
Każdy z klocków posiada określone własności. Niektóre z nich (np. nazwa planszy) są przeznaczone
jedynie do odczytu.
Klocek wejścia-wyjścia będący elementem komunikacji z użytkownikiem. Powiązany jest z okienkiem wyświetlającym komunikaty i pobierającym wartości zmiennych lub wyświetlającym aktualny stan zmiennej.
Ustawienie własności klocka:
Plansza - nazwa planszy będącej właścicielem klocka.
Nazwa klocka - unikalna nazwa własna klocka.
Komentarz - tekst wyświetlany w oknie służacym do komunikacji, np. wezwanie do wprowadzenia wartości.
O formatowaniu tekstu komentarza możesz przeczytać tutaj.
Zmienna - zmienna powiązana z tym klockiem, której wartość pozyskujemy lub wyświetlamy.
Tryb pracy - klocek może pracować w trybie Czytaj - pozyskiwanie zmiennej lub Pisz - wyświetlanie wartości.
START PROCEDURY POWRÓT Z PROCEDURY
Ustawienie własności klocka:
Plansza - nazwa planszy będącej właścicielem klocka.
Nazwa klocka - unikalna nazwa własna klocka
Procedura - nazwa planszy typu Procedura.
Ustawienie własności klocka:
Plansza - nazwa planszy będącej właścicielem klocka.
Nazwa klocka - unikalna nazwa własna klocka
Komunikat - treść wyświetlanego komunikatu.
O formatowaniu tekstu komunikatu możesz przeczytać tutaj.
W zależności od dokonanego wyboru następuje przypisanie zmiennej z nim związanej wartość Prawda (1) lub Fałsz (0).
Ustawienie własności klocka:
Plansza - nazwa planszy będącej właścicielem klocka.
Nazwa klocka - unikalna nazwa własna klocka
Pytanie - treść wyświetlanego pytania.
Zmienna - nazwa zmiennej powiązenej z klockiem.
W zależności od dokonanego wyboru następuje przypisanie zmiennej z nim związanej wartość Prawda (1) lub Fałsz (0).
Ustawienie własności klocka:
Plansza - nazwa planszy będącej właścicielem klocka.
Nazwa klocka - unikalna nazwa własna klocka
Zmienna - nazwa zmiennej powiązanej z klockiem.
Zakres - przedział z którego losowana jest liczba, np. po wstawieniu 10, losujemy liczbę z przedziału 0..10.
Uwaga: Jeśli chcemy wylosować liczbę z przedziału 15..20, wówczas losujemy liczbę z przedziału 0..5,
a następnie dodajemy do wylosowanej liczby 15.
Cieszyna 2013, W. Salamon.