Algorytm - Pomoc.
Program Algorytm służy do wizualnego konstruowania algorytmów i opisywania ich przy pomocy schematów blokowych.
Program jest też swoistym debugerem umożliwiającym weryfikację algorytmu przez wykonywaniu go krok po kroku
z jednoczesnym wyświetlanie stanu zmiennych wykorzystywanych w algorytmie.
Wizualnie i funkcjonalnie program nawiązuje do poważnych narzedzi programistycznych np. Delphi, stąd może służyć
jako swego rodzaju wprowadzenie do poważnego programowania.
Ponieważ jest złożonym narzędziem, to mimo to, że jest dość intuicyjnym w obsłudze, powinieneś użytkowniku zapoznać się
z pomocą do programu. W ten sposób unikniesz zbędnych emocji.
Okna programu - tu o oknach ogólnie, wystarczająco, by zacząć.
Menu - co do czego.
Status planszy - rodzaje plansz.
Własności planszy - co możesz zmienić.
Poprawność planszy - czy wszystko gra.
Klocek - to o podstawowym komponencie.
Paleta Startowe - klocki, które zawsze występują.
Paleta Czytaj/Pisz - konieczne do komunikacji z użytkownikiem.
Paleta Operacje - odpowiadają za podstawowe operacje.
Paleta Łączniki - czasem konieczne.
Typy zmiennych - każda zmienna ma swój typ.
Zakres - zakres widoczności zmiennej.
Operacje - jak wypełnić zmienną.
Funkcje - co można na danej zmiennej.
Buduj wyrażenie - bardzo ważne okno.
Składniki wyrażenia - co może zawierać.
Przykłady - jak mogą wyglądać.
Błędy - najczęściej popełniane przy pisaniu wyrażeń.
Ograniczenia - nie wszystko możemy.
Okno komentarzy - jeszcze jedno ważne okno.
Przykład - tworzymy nowy projekt.
Cieszyna 2013, W. Salamon