Algorytm - Przykład projektu.
Aby efektywnie wykorzystać program Algorytm trzeba mieć elementarną wiedzę matematyczną oraz informatyczną.
Pomocą będzie również poniższy tekst.
Tworzenie projektu
Etap pierwszy, czyli tworzenie planszy, to składanie klocków.
- Wybierz Plik -> Nowy projekt - pojawi się nowa plansza,
- Kliknij w czystą planszę - pojawi się okno Własności,
- W oknie Własności zmień nazwę planszy na "Pole kwadratu",
- Zapisz projekt pod nazwą "Pole kwadratu,
- Klikając na poszczególne zakładki oraz ikony możesz wybierać poszczególne klocki - klikając w planszę stawiasz je w wybranym miejscu.
- Postaw na planszy klocki oraz wypełnij ich własności jak na poniższych rysunkach.
- Klikając w poszczególne klocki ustaw ich własności jak na rysunkach:
Zmienna przechowująca długość boku, Zmienna PoleKwadratu przechowująca pole kwadratu, Klocek Czytaj pozyskujący od użytkownika długość boku kwadratu i wstawiający tę wartość do zmiennej DlBoku, Klocek Przypisania obliczający pole powierzchni kwadratu i wstawiający tę wartość do zmiennej PoleKwadratu, Klocek Pisz wyświetlający wartość zmiennej PoleKwadratu,
Kontrola
Etap drugi, to kontrola projektu.
Wybierz Wykonaj -> Sprawdź planszę. Jeśli zobaczysz okno jak poniżej, to wszystko jest w porządku. Jeśli nie, szukaj błędów i sięgnij tutaj.
Uruchamianie projektu
Pojawia się okno z wartościami zmiennych i wykonujemy pierwszy krok naszego programu: Klikamy znowu, podajemy dane, klikamy, otrzymujemy wynik, a cały czas możemy obserwować stan zmiennych naszego programu. I tak aż do klocka End.
Etap trzeci, to projekt w działaniu.
Możesz uruchomić program tak, jak działają wszystkie inne programy, czyli "ty mu dane - on odpowiedź", ale możesz również wybrać metodę "krok po kroku", gdy przjście do kolejneo klocka wymaga kliknięcia.
Wybieramy metodę "Krok po kroku".
- Klikamy na prawy z dwóch poniższych przycisków:
Cieszyna 2013, W. Salamon.